Jak znaleźć dobry pomysł na biznes, który nie padnie? Co roku przybywa nowych przedsiębiorców i co roku wielu z nich znika zupełnie z rynku. Bywa, że ciężko pracowali, włożyli w firmę mnóstwo czasu i pieniędzy, a mimo wszystko się nie udało. Co poszło nie tak?

Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest brak zapotrzebowania na produkty czy usługi danej firmy. Nie każdy pomysł na biznes, który wydaje się nam genialny, jest wystarczająco dobry, aby zbudować na nim prosperujący biznes, który w ciągu kolejnych lat będzie się nadal rozwijał.

Przedsiębiorca powinien przede wszystkim rozwiązywać istniejący na rynku problem. Najważniejsza kwestia, którą musi rozważyć, to czy mój produkt / usługa rozwiązuje realny problem? A jeśli tak, czy jest to rozwiązanie dobre i unikalne, czy różni się czymś, od istniejących na rynku? czy będzie aktualny również za 1 – 2 lata? Czy ma szanse się rozwijać?

Jest wiele pytań, dotyczących możliwości przetrwania czy rozwoju firmy, które powinieneś sobie zadać przed powołaniem do życia swojej firmy!

Zachcianka czy potrzeba?

Najważniejsze jednak polegają na rozróżnieniu potrzeb klientów od zachcianek klientów. Oczywiście, z odpowiednim pomysłem i kapitałem możesz wzorem kilku firm STWORZYĆ odpowiednią potrzebę (w moim wypadku genialnie udaje się to firmie IKEA, wchodzę do sklepu i okazuje się, że potrzebowałam rzeczy, o których istnieniu nawet nie miałam pojęcia), ale jest to bardzo ambitne zadanie i nie dla każdego.

Czy możesz zacząć / rozwinąć firmę pracując nad problemem, z którym obecnie sam się zmagasz? Byłby to pewien dowód na to, że istnieje prawdziwa potrzeba na rynku. Potem musisz ocenić też jego rozmiary i możliwość rozwoju.

Prowadzenie bloga „Jak wyjść z długów” spełnia poniekąd warunki pomysłu na biznes w odpowiedzi na potrzebę: zaczęłam od mojego problemu, uznałam, że jest prawdziwy i że na pewno nie jestem sama. Jednak pozostałe parametry jak rozmiar rynku (czyli ludzi, którzy szukają sposobu aby wyjść z długów – nie mylić z osobami, które mają długi, bo to dwie różne liczby) oraz potencjał rynku (czyli możliwość zarobienia) zdecydowanie wykluczają ten pomysł jako dobry biznes.

Wybiegnij myślami choćby w niedaleką przyszłość, bo tam znajduje się Twój pomysł na biznes. Czy wiesz, czego będzie ludziom brakować? Jakie będą ich nowe potrzeby? Stwórz coś, co będzie potrzebne w przyszłości, a sukces i rozwój masz jak w banku (choć my chyba nie lubimy sformułowania „jak w banku”).

Istnieją odpowiednie dane np. o zawodach przyszłości. Czy wiesz, że bardzo potrzebna będzie osoba, która zajmie się śmiercią cyfrową, to znaczy usunięciem informacji na temat danej osoby z internetu? w tej chwili każdy nasz ruch w internecie pozostawia ślad, wystarczy wpisać w Google nasze imię i nazwisko i pojawi się mnóstwo wyników. W przyszłości usługa usuwania śladów będzie na porządku dziennym.

Oceń swój pomysł. Zbierz dane i nakarm potrzebę!

  Zarabianie na walutach - czyli KURS FOREX dla opornych!
  Nisza - co to jest nisza i czy można na niej zarobić?
  Forex - nie jest dla dłużników?
  Biznes internetowy - czy naprawdę da się zarobić online?
  Pierwsza praca we Wrocławiu – gdzie najłatwiej ją dostać i ile można zarobić?
Udostępnień 0