Fałszywe SMS z Inpost – straciłam 16 000 zł – jak napisać reklamację?

Forum prawneKategoria: DługiFałszywe SMS z Inpost – straciłam 16 000 zł – jak napisać reklamację?
AvatarAngelika zapytał 11 miesięcy temu

Dobry wieczór,

w sierpniu otrzymałam SMS-a z InPostu o dopłacie 1 zł niby za jakąś zaległą paczkę, gdy weszłam w ten link, wyświetliła mi się kwota wpłaty, po czym przekierowano mnie na stronę, gdzie miałam się zalogować do banku.

Zalogowałam się i wpisałam SMS kod niby na to 1 zł dopłaty do paczki. Później znów mi przyszedł SMS gdzie to była kwota 16 tysięcy. Z konta oszczędnościowego zniknęło mi 16 000 zł.

Wieczorem nie mogłam już się zalogować do banku, więc bardzo wcześnie rano zadzwoniłam do banku i już nie dało się cofnąć przelewu. Pani z infolinii zaproponowała mi złożenie reklamacji telefonicznie. Złożyłam reklamację, lecz nie uznano mi jej. Jak mam napisać odpowiedź na tą sytuację? Chcę znów złożyć odpowiedź na nieprzyjętą przez bank reklamację, teraz już pisemnie.

Przez fałszywy SMS z InPostu (dopłata do przesyłki) straciłam 16 000 zł, jak odzyskać te pieniądze?

3 odpowiedzi
Katarzyna Janas-BajsonKatarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 11 miesięcy temu

Witam, jestem bardzo zdziwiona, że piszesz do nas dopiero teraz. Dziwni mnie również okoliczność, że z Twojego konta zniknęła spora kwota – 16 000 zł, a Ty zatrzymałaś się jedynie na złożeniu telefonicznej reklamacji.

Jaką masz pewność, że reklamacja może być w ogóle pozytywnie rozpatrzona przez bank, kiedy tak naprawdę mogło dojść do kradzieży pieniędzy, a nie zwykłej pomyłki.

Być może stałaś się ofiarą oszustwa sms-owego i żadne reklamacje do czasu, aż sprawą zajmie się Policja i ustali, że pieniądze z Twojego konta ukradł cyberprzestępca, nie przyniosą skutku.

Radzę zgłosić sprawę na Policję. Zgłoszenie możesz złożyć ustnie. A następnie będąc już w posiadaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia, zachowując termin do złożenia odwołania na decyzję w sprawie odrzuconej reklamacji, wnieś odpowiedź na piśmie, podnosząc wszystkie okoliczności sprawy.

Przede wszystkim po kolei opisz zdarzenie, podnieś odpowiedzialność banku za ewentualną kradzież pieniędzy z konta i zażądaj ich zwrotu pod rygorem skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego.

Musisz jednak wiedzieć, że bardzo trudno jest odzyskać od banku pieniądze, które zniknęły z konta klienta. Zazwyczaj sprawy trafiają do sądów cywilnych, a orzecznictwo w tym zakresie jest bardzo różne. Sądu lubią dopatrywać się zaniechań ze strony klientów banków, podnosząc m.in. ich niedbalstwo.

Zgodnie z regulacją art. 46 o usługach płatniczych bank odpowiada za nieautoryzowane transakcje płatnicze. Ty jednak przyjęłaś SMS-a od banku i wpisałaś hasło. Teraz wypadałoby wykazać, że było to hasło do przelewu na 1 zł, a ani do 16 000 zł. Natomiast konta zniknęło, aż 16 000 zł. Była to więc transakcja nieautoryzowana przez Ciebie.

Sprawa jest skomplikowana i nie możesz jej bagatelizować, bo nie odzyskasz pieniędzy.

AvatarAngelika odpowiedział 11 miesięcy temu

Dziekuje za odpowiedź. Tak na policję od razu zgłosiłam cała sprawę. Wówczas przebywałam w Niemczech więc zgłosiłam sprawę na niemieckiej policji jak i w Polsce. 

AvatarBernadetta odpowiedział 11 miesięcy temu

Witam, dostałam dziwnego SMS, że mam zapłacić pieniądze 3.71, ale nie posiadam spraw komorniczych, ani żadnych zadłużeń, jak mogę to sprawić? podaję treść SMS-a i proszę o weryfikację: Twoje zadłużenie komornicze w wysokości 3,71 nadal nie zostało uregulowane, prosimy o szybką wpłatę na podany link, który wyskakuje od razu do przelewu.

Twoja odpowiedź