Jak prosić o zwrot zaliczki biuro podróży? COVID-19

Forum prawneKategoria: DługiJak prosić o zwrot zaliczki biuro podróży? COVID-19
Asiek B. zapytał 4 lata temu

Jak prosić o zwrot zaliczki biuro podróży? czyli: Odstąpienie od umowy przez COVID-19.

Ze względu na zaistniałą sytuację w Polsce i na całym świecie spowodowaną przez COVID-19 w obawie o swoje zdrowie i najbliższych, rezygnuję z umowy o usługę turystyczną zgłaszający Joanna Struszczyk zawartej dnia 19.02.2020 r. i nr rezerwacji 45123944/Lato 2020, uczestnicy: Joanna S. 12.08.1986 r. Paweł S. 21.09.1982 r. Zuzanna S. 09.06.2014 r. Miejsce planowanego pobytu Chorwacja, Dalmacja. Cena usługi turystycznej 4466 PLN. Czas trwania 04.07.2020- 11.07.2020 (6 noclegów). Rodzaj i kategoria obiektu hotelarskiego Aminess Grand Azur Hotel.

Zaliczka 647 zł. Czy wypowiedzenie umowy w takiej formie jest dobrze napisane?

1 odpowiedzi
Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 4 lata temu

Witaj,

epidemia koronawirusa jest wystarczającą podstawą do odstąpienia od umowy turystycznej. Przygotowane przez Ciebie oświadczenie jest moim zdaniem napisane dobrze. Zawiera bowiem wszelkie informacje określające rodzaj i czas trwania imprezy turystycznej. Niemniej jednak na samym końcu tekstu należy wskazać numer rachunku do zwrotu wpłaconej zaliczki.

Dla rozjaśnienia sprawy innym naszym czytelnikom napiszę, że oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać:

 

  • dane stron (imię i nazwisko zamawiającego imprezę turystyczną wraz ze wskazaniem adresu zamieszkania i danych kontaktowych – telefon, e-mail oraz dane biura podróży)
  • informacje dotyczące imprezy turystycznej (data, miejsce, ilość noclegów)
  • cenę usługi
  • wysokość uiszczonej zaliczki
  • żądanie zwrotu zaliczki (należy wskazać numer rachunku bankowego, który ma zostać dokonany zwrotu).

Część biur podróży posługuje się własnymi formularzami zgłoszenia, jednakże oświadczenie przygotowane w innej formie, również powinno zostać uwzględnione.

Należy pamiętać, że zgodnie ze specustawą – „tarczą ochronną dla biur podróży” termin zwrotu zaliczki został wydłużony do 180 dni od dnia rozwiązania umowy.

Osoby, które nie będą mogły zrealizować wakacji z zaplanowanym terminie, mogą skorzystać z tzw. voucherów na inną imprezę. Wysokość vouchera nie może być niższa niż kwota uiszczonej zaliczki.

To do zamawiającego wycieczkę należy decyzja, czy chce on odstąpić od umowy i odzyskać wpłaconą zaliczkę, czy też chce zmienić termin wycieczki i skorzystać z vouchera.