Jak prosić o zwrot zaliczki biuro podróży? czyli: Odstąpienie od umowy przez COVID-19.
Ze względu na zaistniałą sytuację w Polsce i na całym świecie spowodowaną przez COVID-19 w obawie o swoje zdrowie i najbliższych, rezygnuję z umowy o usługę turystyczną zgłaszający Joanna Struszczyk zawartej dnia 19.02.2020 r. i nr rezerwacji 45123944/Lato 2020, uczestnicy: Joanna S. 12.08.1986 r. Paweł S. 21.09.1982 r. Zuzanna S. 09.06.2014 r. Miejsce planowanego pobytu Chorwacja, Dalmacja. Cena usługi turystycznej 4466 PLN. Czas trwania 04.07.2020- 11.07.2020 (6 noclegów). Rodzaj i kategoria obiektu hotelarskiego Aminess Grand Azur Hotel.
Zaliczka 647 zł. Czy wypowiedzenie umowy w takiej formie jest dobrze napisane?
Witaj,
epidemia koronawirusa jest wystarczającą podstawą do odstąpienia od umowy turystycznej. Przygotowane przez Ciebie oświadczenie jest moim zdaniem napisane dobrze. Zawiera bowiem wszelkie informacje określające rodzaj i czas trwania imprezy turystycznej. Niemniej jednak na samym końcu tekstu należy wskazać numer rachunku do zwrotu wpłaconej zaliczki.
Dla rozjaśnienia sprawy innym naszym czytelnikom napiszę, że oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać:
- dane stron (imię i nazwisko zamawiającego imprezę turystyczną wraz ze wskazaniem adresu zamieszkania i danych kontaktowych – telefon, e-mail oraz dane biura podróży)
- informacje dotyczące imprezy turystycznej (data, miejsce, ilość noclegów)
- cenę usługi
- wysokość uiszczonej zaliczki
- żądanie zwrotu zaliczki (należy wskazać numer rachunku bankowego, który ma zostać dokonany zwrotu).
Część biur podróży posługuje się własnymi formularzami zgłoszenia, jednakże oświadczenie przygotowane w innej formie, również powinno zostać uwzględnione.
Należy pamiętać, że zgodnie ze specustawą – „tarczą ochronną dla biur podróży” termin zwrotu zaliczki został wydłużony do 180 dni od dnia rozwiązania umowy.
Osoby, które nie będą mogły zrealizować wakacji z zaplanowanym terminie, mogą skorzystać z tzw. voucherów na inną imprezę. Wysokość vouchera nie może być niższa niż kwota uiszczonej zaliczki.
To do zamawiającego wycieczkę należy decyzja, czy chce on odstąpić od umowy i odzyskać wpłaconą zaliczkę, czy też chce zmienić termin wycieczki i skorzystać z vouchera.