Jak się dogadać z Urzędem Skarbowym?

Forum prawneKategoria: DługiJak się dogadać z Urzędem Skarbowym?
AvatarAdrian K. zapytał 8 miesięcy temu

Chciałbym dogadać się z urzędem skarbowym. Urząd Skarbowy zajął konto bankowe. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość anulowania długu? Chciałbym się z nimi dogadać, a najlepiej anulować dług.

Czy muszę pisać jakieś wnioski do Urzędu Skarbowego? czy można to zrobić jakoś telefoniczne? Prosiłbym bym o poradę, do kogo mogę się zwrócić o pomoc. Aktualnie nie pracuję, ale chciałbym się jakoś dogadać z US. Liczę na pomoc.

1 odpowiedzi
Katarzyna Janas-BajsonKatarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 8 miesięcy temu

Witaj,

przede wszystkim nie napisałeś, z jakiego tytułu są długi. Jest to o tyle istotne, że mogłabym odnieść się do Twojej sytuacji, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy. A musisz wiedzieć, że pochodzenie zobowiązania ma znaczenie, również pod kątem możliwości starania się o umorzenie zadłużenia, ewentualnie jego rozłożenia na raty, czy odroczenia płatności – często przesłanki wynikają wprost z przepisów prawa.

Wspominasz jednak, że w tym momencie pozostajesz bez zatrudnienia. Jest to przesłanka, która otwiera większość drzwi do postępowań o umorzenie zaległości.

Zatem jeszcze będąc osobą bez pracy, skontaktuj się z Urzędem Skarbowym (telefonicznie) i zapytaj o możliwość złożenia wniosku o umorzenie zadłużenia.

To, co mogę Ci napisać jeszcze, mając tak mało informacji o Twoim długu, to wykaz szczegółów, które są zawsze badane przez wierzyciela (Urząd Skarbowy, Gmina, ZUS, Spółdzielnia Mieszkaniowa itp.), po wniosku dłużnika o umorzenie długu.

Przede wszystkim wierzyciel będzie żądać od Ciebie przedstawienia i udokumentowania trudności materialnych lub materialno-bytowych. Powyższe wynika z tego, że główną przesłanką umorzenia długu jest zazwyczaj stała niezdolność do pracy, choroba, inwalidztwo oraz nieprzewidziane zdarzenia losowe tj. pożar.

To, co urząd będzie badał, to również brak majątku do spieniężenia.

Dlatego, jeśli Twoja „niezdolność do pracy” jest przemijająca i posiadasz majątek w postaci mieszkania, działek, samochodu, to musisz liczyć się z tym, że Twój wniosek może nie zostać uwzględniony.

Zachęcam Cię jednak do skorzystania z szansy i złożenia wniosku o umorzenie zadłużenia.

Pamiętaj jednak – wniosek musi być złożony na piśmie, odpowiednio uargumentowany i poparty dowodami (rachunki, spis wydatków, oświadczenie o stanie majątku i źródłach utrzymania). Telefon do urzędu będzie jedynie pierwszym krokiem w sprawie.

Sprawdzony wzór wniosku o umorzenie długo możesz pobrać poniżej:

RAT-Z wniosek o rozłożenie zaległości podatkowych na raty

Nie znaleziono Pobrania

UZ-M wniosek o umorzenie zaległości podatkowych

Nie znaleziono Pobrania

Powodzenia!

Twoja odpowiedź