Odmowa restrukturyzacji – wypowiedzenie umowy kredytowej?

Forum prawneKategoria: DługiOdmowa restrukturyzacji – wypowiedzenie umowy kredytowej?
Aneta W. zapytał 4 lata temu

Dzień dobry

Mam problem z bankiem PNB Paribas w związku z obsługą kredytu gotówkowego. Sprawa jest skomplikowana, ponieważ bank odmówił mi procesu restrukturyzacji – informacja telefoniczna umowa kredytowa jest wypowiedziana, bo wcześniej dokonał wypowiedzenia Umowy kredytowej.

Mam problem z udzielaniem informacji ze strony banku oraz współpracy z departamentem windykacji w związku z obsługą kredytu. W piśmie restrukturyzacyjnym nie ma mowy o reklamacji, natomiast pracownik banku informuje, że mogę złożyć reklamację. Departament windykacji nie chce ze mną rozmawiać, ponieważ Pani przekazała, że nie jest moim doradcą.

Dodam, iż mam trudną sytuację finansową stad zaległość, ponieważ mój mąż choruje na SM i wpadliśmy w spiralę finansową. Czy mogę w tej sytuacji złożyć reklamację w banku PNB Paribas?

Czy mam inne rozwiązanie, aby polubownie z nimi rozwiązać problem?

Dodam, iż sprawa jest złożona, ponieważ bank w ubiegłym roku rozliczał z moich wpłat dokonanych na poczet raty kredytowej odsetki wymagalne z linii debetowej, którą de facto też posiadam w tym banku. Bank twierdzi, że tak nie było, składałam w miesiącu styczniu reklamację.

Czekam na duplikat odpowiedzi na tą reklamację, ponieważ korespondencja w okresie pandemii przychodzi ze znacznym opóźnieniem. Nie zawsze trafia do mnie do skrzynki, a ze względu, że przebywam poza adresem zamieszkania, ponieważ mój mąż jest w grupie ryzyka i mieszkamy w innym miejscu – korespondencję odbieram z opóźnieniem.

Wystąpiłam do banku o przesłanie duplikatu ostatecznego wezwania do zapłaty oraz o odpowiedź na reklamację.

Proszę o wsparcie
Z góry bardzo dziękuje

1 odpowiedzi
Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 4 lata temu

Witam Panią,

obawiam się, że jeśli bank nie chce z Panią dalej współpracować, żadna reklamacja na decyzję o odmowie refinansowania kredytu nie przyniesie skutku.

Bank odmawiając Pani możliwości refinansowania, wziął pod uwagę kilka czynników, m.in. Pani zdolność kredytową i wysokość zadłużenia – wypadła Pani mało korzystnie w oczach banku, dlatego zapadła taka, a nie inna decyzja.

Niemniej jednak dążenie do ugodowego rozwiązania sprawy jest jak najbardziej zasadnym. Należy mieć stały kontakt z bankiem, a najlepiej udać się do właściwego oddziału i tam rozmawiać o możliwości zawarcia ewentualnej ugody w przedmiocie zatrzymania dalszego postępowania windykacyjnego poprzez spłatę zadłużenia w ratach.

Należy dążyć do zawarcia pisemnego porozumienia, inaczej może Pani spodziewać się pozwu o zapłatę w postępowaniu upominawczym. Proszę więc nie bagatelizować sprawy, lecz zająć się nią na poważnie.

Dodam jeszcze, że brak odbioru korespondencji z banku, która najczęściej jest przesyłana w formie listów zwykłych, nie jest żadnym argumentem obronnym.

Warto pomyśleć o zgłoszeniu nowego adresu do doręczeń, tak by bank mógł skuteczniej do Pani dotrzeć. Jeśli korespondencja będzie kierowana na nieaktualny adres, może mieć Pani w przyszłości kłopoty, jeśli dojdzie do sporu sądowego – uchybienie terminom, utrata prawa do złożenia środków odwoławczych.

Na koniec dodam, że może Pani spróbować skorzystać z pomocy profesjonalnego pośrednika finansowego, który być może będzie w stanie znaleźć dla Pani kredyt konsolidacyjny na spłatę wszystkich zobowiązań.

Powodzenia!