Dzień dobry. Miałam na koncie blokadę zabezpieczającą (wynajem samochodu) – dyspozycja o jej zdjęciu, po oddaniu samochodu i protokole, że wszystko w porządku została wysłana do banku 12 stycznia 2022. Monitowałam bank 26 stycznia – obiecano mi odblokowanie pieniędzy do trzech dni roboczych. Nie zrobiono tego. 31 stycznia dzwoniłam ponownie – nadano mojej reklamacji nr i powiedziano, że zostanie rozpatrzona. 1 lutego udałam się do banku osobiście – powiedziano mi, że pod nr sprawy widnieje adnotacja “bezzasadne”.
Nie podano jednak żadnego uzasadnienia, o podstawie prawnej nie mówiąc! Obiecano zadzwonić do dwóch godzin z wyjaśnieniem. Zadzwoniono dopiero dzisiaj, że już wyjaśniają i mam czekać na telefon. Czekam już ponad trzy godziny.
Nie wiem, czy to niekompetencja pracowników, czy prawo pozwala na takie działania.
Co mam zrobić – proszę o pomoc!
Barbara
Pani Barbaro,
wypożyczając samochód wyraziła Pani zgodę na czasową blokadę środków na rachunku karty kredytowej. Unieważnienie blokady powinno nastąpić wraz ze zwrotem auta.
Wypożyczalnia po sprawdzeniu samochodu powinna cofnąć transakcję przekazując tym samych informację do banku o odblokowaniu środków. Kolejne czynności, czyli zwolnienie salda leżało już w gestii banku.
Tu wyjaśnię, że to od banku zależy jak szybko blokada zostanie zdjęta. Bank zobowiązany jest działać w terminach ustalonych w regulaminie usług.
Niemniej z uwagi na okoliczność, że pomimo ogólnej wiedzy, mam za mało danych o Pani sprawie nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie, jak szybko bank powinien zdjąć blokadę. Mogę jedynie zakładać, że skoro w odpowiedzi na reklamację wskazano, iż była ona bezzasadna, to termin ten jeszcze nie upłynął.
Nie należy jednak rezygnować, chociażby z ustalenia maksymalnego czasu, w którym konto powinno zostać odblokowane.
Dodam również, że regulaminy przewidują terminy maksymalne, przez co indywidualne sprawy mogą być załatwiane znacznie szybciej, oczywiście pod warunkiem, że zostaną podjęte przez „chętnych” rozwiązania problemu pracowników.
Radzę więc nie rezygnować i z determinacją podejmować kontakt z bankiem żądając rychłego zdjęcia blokady lub wskazanie konkretnego terminu, w którym środki zostaną zwolnione.