Komornik zajął konto i wypłatę – CO ROBIĆ?

Kategoria: KomornikKomornik zajął konto i wypłatę – CO ROBIĆ?
Krzysztof P. zapytał 4 miesiące temu

Witam. Mam takie pytanie. Komornik zajął konto i wypłatę. Komornik zajął moje konto bankowe, skąd pobrał całość zadłużenia. W dniu dzisiejszym dostałem wypłatę z której komornik też pobrał znowu dług w tej samej kwocie, czyli pobrał dwa razy: z konta (całość zadłużenia) i z wypłaty tę samą kwotę. Co mogę z tym zrobić?

Z poważaniem,
Krzysztof P.

1 odpowiedzi
Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 4 miesiące temu

Witam serdecznie,

Panie Krzysztofie w Pana przypadku doszło do nadmiernego zajęcia. Takich sytuacji jest sporo i wiążą się one z rutyną, a nawet pośpiechem komornika. W tym samym czasie bowiem komornik dokonał zajęcia dwóch składników majątkowych dłużnika – rachunku bankowego i wynagrodzenia za pracę nie czekając na skutki pierwszego zajęcia.

Pana pech, a może i szczęście (egzekucja zostanie niebawem zakończona), że posiadał Pan odpowiednią ilość gotówki na koncie bankowym, a dodatkowo jest Pan w zatrudnieniu. Niemniej jednak do sytuacji tej nie powinno dość i o fakcie tym należy rychło poinformować komornika.

Tu muszę Pana pouczyć, pisząc, że to nie komornik ściąga pieniądze z konta bankowego, lecz realizacją zajęcia zajmuje się bank. Ten ma 14 dni na przesłanie pieniędzy do komornika, a także obowiązek ich “przetrzymania” w banku przez dni 7.

Dlatego tak jak już wspomniałam, musi Pan w poniedziałek z rana wykonać telefon do kancelarii komornika i poinformować go o tym, że doszło do podwójnego zajęcia. Proszę wykazać asertywność, a w razie potrzeby zagrozić złożeniem skargi na czynność komornika.

Jest to o tyle istotne, że komornik posiada narzędzia, aby na przestrzeni kilku kolejnych minut za pośrednictwem systemów elektronicznych odblokować zajęte konto i cofnąć wcześniejszą blokadę.

Natomiast w sytuacji, gdy pieniądze zostały przez bank już przekazane do komornika, należy zażądać od niego zwrotu. To niestety może potrwać nawet kilka dni. Dlatego nie należy zwlekać. W międzyczasie może Pan podjąć kontakt z bankiem przez infolinie i spróbować ustalić co się stało z zajętymi środkami.

Życzę powodzenia!

Twoja odpowiedź