Zamówiłam kasetony menu jako przedsiębiorca, termin miał być zakończony 4 maja, dziś 15 maja, po jakichś poprawkach ze strony sprzedawcy nie z mojej miał być dostarczony do mnie.
Zastrzegłam sobie, że pozostała część FV z której uregulowałam 30%, zapłacę po zobaczeniu towaru, ponieważ sprzedawca miał straszne problemy ze zrobieniem grafiki, a samych kasetonów mi nie pokazał.
Niestety nie przywiózł towaru, doliczył sobie jakieś nieumówione ze mną wcześniej koszty o których nawet nie wspominał i powiedział, że mi nie przywiezie towaru dopóki nie zapłacę reszty.
Witam serdecznie,
radzę Pani jeszcze raz podjąć rozmowę ze sprzedawcą i wymusić na nim dostarczenie zamówionego kasetonu bez wad w jak najszybszym terminie oraz w cenie wcześniej umówionej.
Należy wymagać, by kaseton został wykonany, tak jak sobie to Pani zastrzegła. W przeciwnym razie nie zostanie zapłacona cena, o jakiej była wcześniej mowa, nie mówiąc już o cenie wyższej. Proszę pamiętać, że to Pani ma prawo nie przyjąć towaru, który nie spełnia jej oczekiwań.
Jeśli kontrahent nie przystanie na Pani warunki, należy „postraszyć” go odstąpieniem od umowy i zwrotem zaliczki (roszczeniem o zwrot wpłaconej części ceny). Należy wykazać się asertywnością, może być bowiem tak, że sprzedawca nie będzie chciał porozumienia.
Dlatego w razie dalszych problemów proszę uprzedzić go o tym, że jeśli zamówienie nie zostanie zrealizowane, będzie Pani dochodzić swoich racji na drodze postępowania sądowego (roszczenie o zwrot zaliczki).
Niemniej jednak muszę napisać, że sprawy tego typu, należy regulować polubownie. Będzie lepiej jeśli znajdziecie Państwo porozumienie. Proszę jeszcze raz spróbować rozmawiać z kontrahentem.
Powodzenia!