Witam,
Na początku kwietnia tego roku zamówiłam na stronie internetowej Nayla Jewellery naszyjnik, za który zapłaciłam przelewem z mojego polskiego konta. Mieszkam za granicą, więc dopiero na początku tego miesiąca zorientowałam się, że towar nie doszedł na polski adres.
Skontaktowałam się z firmą przez Instagram i na początku ktoś mi odpowiadał i próbował rozwiązać problem. Nie mogli znaleźć mojego zamówienia, mimo że miałam numer zamówienia. Nie wiedzieli co mogło sie stać, ze to nie było wysłane. Ktoś z ich strony poradził mi, żebym zrobiła następne zamówienie, ale już bez płacenia, więc tak zrobiłam.
Cały czas wysyłałam im uaktualnianie co zrobiłam. Poczekałam ponad tydzień, nadal nic nie przyszło, a zapewniali, że wyślą towar. Teraz już nie mam żadnych odpowiedzi na moje pytania i żądanie oddania pieniędzy. Wysłałam im wcześniej potwierdzenie zapłaty z mojego banku. Napisałam im w zeszły czwartek maila, ale do tej pory żadnej odpowiedzi.
Chcę towar bądź zwrot pieniędzy.
Dziękuję
Witam,
po przeczytaniu Twojego zapytania weszłam na stronę internetową sklepu Nayla, na której znalazłam – REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO wraz z Polityką Prywatności stanowiący regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Na stronie sklepu znajduje się zapis, że:
Umowa zostaje zawarta, gdy Sprzedający poinformuje o przystąpieniu do realizacji Zamówienia. Takie potwierdzenie będzie przesłane drogą mailową. W przypadku, gdyby Klient uiścił zapłatę za Towary przed tym momentem, a realizacja zamówienia była niemożliwa (w szczególności ze względu na brak towaru), Sprzedający niezwłocznie dokona zwrotu uiszczonej kwoty.
W przypadku braku dostępności Produktów uwzględnionych w zamówieniu Sprzedający poinformuje Klienta o niemożliwości realizacji zamówienia.
Jeżeli niemożliwość realizacji zamówienia dotyczy tylko czasowej niedostępności Produktów, Sprzedający poinformuje Klienta o potencjalnym terminie zrealizowania złożonego zamówienia poprzez wiadomość e-mail na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
Zamówienia realizowane są zgodnie z kolejnością ich złożenia.
Dalej można przeczytać, iż:
Zamówienie zostanie dokonana nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od chwili zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedającego.
Z powyższego wynika, że obowiązek nawiązywania kontaktu w przedmiocie realizacji zamówienia spoczywa na sprzedającym, który przejął na siebie obowiązek niezwłocznego zwrotu pieniążków w przypadku, kiedy umowa nie będzie mogła być zrealizowana np. na skutek braku zamówionego towaru.
Natomiast jeśli z zamówieniem nie wiąże się żaden problem, towar powinien być wydany nie później niż 10 dni od zaksięgowaniu wpłaty na koncie sprzedającego.
Zatem tak czy inaczej, sprzedający złamał postawienia własnego regulaminu. W takim razie zasadnym będzie wystosowanie oficjalnego pisma – które oczywiście możesz przesłać na adres mailowy sklepu lub korzystając z przygotowanego przez sklep formularza kontaktowego w zakładce KONTAKT.
W treści pisma proszę powołać się na niewywiązanie się z warunków umowy oraz złamanie postanowień regulaminu sklepu poprzez niedostarczenie towaru, oraz brak zwrotu uiszczonej ceny w zakreślonych w regulaminie terminie.
Dalej warto zaznaczyć, że liczysz na natychmiastowy zwrot wpłaconej kwoty w nieprzekraczalnym terminie 3 dni (podaj numer rachunku, na który ma nastąpić zwrotu), w przeciwnym razie podejmiesz formalne kroki prawne zmierzające do odzyskania pieniędzy.
Namawiam Cię do pobrania specjalnie przygotowanego na takie okazje wzoru pisma:
Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar
Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar
Mam nadzieje, że tak przygotowane pismo wpłynie na sprzedawcę, który niebawem odda Ci wpłaconą kwotę.
Powodzenia!