Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar wzór

Forum prawneKategoria: Jak odzyskać pieniądze od dłużnikaWezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar wzór
AvatarJerzy49 zapytał 7 miesięcy temu

Zapłaciłem a nie dostałem towaru, zakupy robiłem w sklepie internetowym. Czy jeśli minęły 4 tygodnie i sklep nie daje znaku życia, to czy mogę już teraz wysłać wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar?

Co jeśli zostanę, brzydko mówiąc „olany”? co robić wtedy, gdy sklep internetowy zwleka ze zwrotem pieniędzy? pisałem na ich e-mail, dzwoniłem na numer podany na stronie, ale tel. jest wyłączony – cóż czynić?

Zakupy w sklepie internetowym zrobiłem za prawie 500 zł. Proszę o poradę na forum, jak dostać zwrot pieniędzy ze sklepu internetowego?

5 odpowiedzi
Katarzyna Janas-BajsonKatarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 7 miesięcy temu

Witam,

pierwszym krokiem, który należy zrobić, to zapoznanie się z regulaminem zakupów, umieszczonym na stronie sklepu internetowego.

Jeżeli w regulaminie przewidziany jest krótszy termin dostarczenia towaru, niż wspomniane cztery tygodnie, to masz już roszczenie o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar. W tym przypadku zasadnym będzie wezwanie do zwrotu wpłaconych pieniędzy.

Twój kontrahent jest przedsiębiorcą, dlatego wezwanie do zwrotu pieniędzy, możesz dostarczyć mu w wiadomości e-mailowej.

Pamiętaj jednak, by w wezwaniu do zwrotu wpłaconej ceny, znalazł się numer Twojego rachunku bankowego oraz zapis, że w przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie (3, 7, 10 dni) skierujesz sprawę na drogę postępowanie sądowego.

Wzywając sklep internetowy do zwrotu wpłaconej kwoty, możesz posłużyć się poniższym wzorem pisma:

Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Pismo-o-zwrot-pieniedzy-za-niedostarczony-towar
Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Jeśli po upływie wyznaczonego terminu, kontrahent nadal będzie bierny – nie złoży wyjaśnień, nie podejmie kontaktu i nie doręczy towaru, będziesz miał szansę odzyskać pieniądze, składając pozew sądowy.

Tu jednak nie musisz się martwić, bowiem sprawa może odbyć się na posiedzeniu niejawnym, jeśli zdecydujesz się na pozew w postępowaniu upominawczym.

Jak wiele razy już pisałam, postępowanie upominawcze ma wiele plusów.

Przede wszystkim jest:

  • niedrogie – powód uiszcza opłatę sądową w wysokości 5 % roszczenia (nie mniej niż 30 zł) i po uprawomocnieniu się nakazu zapłaty otrzymuje zwrotu ¾ opłaty
  • wygodne – sprawa odbywa się na posiedzeniu niejawnym, bez udziału stron
  • skuteczne – nakaz zapłaty wraz z klauzulą wykonalności, daje możliwość dochodzenia zwrotu pieniędzy przez komornika.

Mając powyższe na uwadze, radzę Ci przejrzeć regulamin sklepu, a po potwierdzeniu swoich racji, rozpoczęcie działań zmierzających do wyegzekwowania wpłaconych pieniążków.

Powodzenia!

Koniecznie przeczytaj:

AvatarMelakoteluk odpowiedział 2 miesiące temu

Witam, co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy? Zgodnie z regulaminem sklepu zwróciłam towar w wyznaczonym terminie, minęły dwa tygodnie, ale po odesłaniu towaru nie można się z nimi w żaden sposób skontaktować. Co zrobić, jeśli sklep internetowy nie oddaje pieniędzy za zwrócony towar? gdyby to było te kilkadziesiąt złotych – to bym machnęła ręką, lecz sklep do oddania ma 390 zł.

Katarzyna Janas-BajsonKatarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 2 miesiące temu

Witam serdecznie,

takich sytuacji jak Twoja jest bardzo dużo. Sklepy internetowe dość często przetrzymują pieniądze po zwrocie towaru. Niemniej jednak warto zapoznać się bardziej szczegółowo z regulaminem owego sklepu i sprawdzić, czy w regulaminie znajduje się zapis, w jakim terminie ma nastąpić zwrot pieniędzy.

Dodatkowo warto sprawdzić, czy sklep działa, czy jego działalność nie została zawieszona z uwagi na urlop – taka informacja powinna znaleźć się na stronie sklepu.

Jeżeli sklep funkcjonuje normalnie, a w regulaminie nie znajduje się żaden termin określający czas zwrotu pieniążków, zasadnym będzie wystosowanie pisma z żądaniem rychłego zwrotu pieniędzy za odesłany towar. Wzór takiego pisma pobierzesz poniżej:

Wniosek o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Pismo-o-zwrot-pieniedzy-za-niedostarczony-towar
Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Takie roszczenie można przedstawić sprzedającemu również w treści maila. Warto również zaznaczyć krótki termin do zwrotu np. 3 dni robocze, po upływie, których zostaną podjęte kroki prawne.

Jeżeli i tym razem sprzedający nie nawiąże kontaktu i nie zwróci pieniążków, trzeba będzie wystosować do niego przedsądowe wezwanie do zwrotu pieniędzy, w krótkim terminie np. 3 lub 7 dni pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Wzór takiego pisma pobierzesz poniżej:

Wzór ostatecznego przedsądowego wezwania do zapłaty

Wzór ostatecznego przedsądowego wezwania do zapłaty
Wzór ostatecznego przedsądowego wezwania do zapłaty

Myślę, że jeśli będziesz stanowcza, niebawem odzyskasz swoje pieniądze.

Powodzenia!

AvatarMelakoteluk odpowiedział 2 miesiące temu

Dziękuję Pani Kasiu za poradę prawną, sprawdziłam na stronie sklepu regulamin zwrotów towaru i okazało się, że sklep zobowiązuje się do zwrotu pieniędzy za odesłany towar w przeciągu 7 dni roboczych, a minęły już 2 tygodnie. Zrobię tak, jak Pani poleca, a więc pobiorę wzór wezwania do zwrotu pieniędzy i zaznaczę 5 dni roboczych na zwrot, jeśli nie otrzymam pieniędzy, wyślę ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty. Dziękuję za szybką odpowiedź – pozdrawiam!

AvatarZamir odpowiedział 2 miesiące temu

Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy za niedostarczony towar, kupiliśmy kabinę prysznicową za 950 zł, wybraliśmy ten sklep internetowy, bo mieli najkorzystniejszą cenę. Niestety czekamy na towar czwarty miesiąc. Sprzedawca mówi, że może zwrócić pieniądze dopiero gdy odeślemy kabinę, tylko jak mamy ją odesłać skoro jeszcze jej nie dostaliśmy? Sprzedawca raz zobowiązał się oddać pieniądze za niedostarczony towar, ale później znów zaczął się wykręcać, bardzo ciężko uchwytny, opryskliwy i bardzo ciężko się z nim rozmawia. Tracimy pomału nadzieję, że nie odzyskamy pieniędzy, zresztą mamy już inną kabinę prysznicową, bo ile można było czekać na realizację zamówienia? a remont musiał zakończyć się szybko. Czy możemy złożyć pozew do sądu? np. e-sądu?

Twoja odpowiedź