Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar wzór

Kategoria: Jak odzyskać pieniądze od dłużnikaWezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar wzór
Jerzy49 zapytał 2 lata temu

Zapłaciłem a nie dostałem towaru, zakupy robiłem w sklepie internetowym. Czy jeśli minęły 4 tygodnie i sklep nie daje znaku życia, to czy mogę już teraz wysłać wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar?

Co jeśli zostanę, brzydko mówiąc „olany”? co robić wtedy, gdy sklep internetowy zwleka ze zwrotem pieniędzy? pisałem na ich e-mail, dzwoniłem na numer podany na stronie, ale tel. jest wyłączony – cóż czynić?

Zakupy w sklepie internetowym zrobiłem za prawie 500 zł. Proszę o poradę na forum, jak dostać zwrot pieniędzy ze sklepu internetowego?

16 odpowiedzi
Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 2 lata temu

Witam,

pierwszym krokiem, który należy zrobić, to zapoznanie się z regulaminem zakupów, umieszczonym na stronie sklepu internetowego.

Jeżeli w regulaminie przewidziany jest krótszy termin dostarczenia towaru, niż wspomniane cztery tygodnie, to masz już roszczenie o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar. W tym przypadku zasadnym będzie wezwanie do zwrotu wpłaconych pieniędzy.

Twój kontrahent jest przedsiębiorcą, dlatego wezwanie do zwrotu pieniędzy, możesz dostarczyć mu w wiadomości e-mailowej.

Pamiętaj jednak, by w wezwaniu do zwrotu wpłaconej ceny, znalazł się numer Twojego rachunku bankowego oraz zapis, że w przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie (3, 7, 10 dni) skierujesz sprawę na drogę postępowanie sądowego.

Wzywając sklep internetowy do zwrotu wpłaconej kwoty, możesz posłużyć się poniższym wzorem pisma:

Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Jeśli po upływie wyznaczonego terminu, kontrahent nadal będzie bierny – nie złoży wyjaśnień, nie podejmie kontaktu i nie doręczy towaru, będziesz miał szansę odzyskać pieniądze, składając pozew sądowy.

Tu jednak nie musisz się martwić, bowiem sprawa może odbyć się na posiedzeniu niejawnym, jeśli zdecydujesz się na pozew w postępowaniu upominawczym.

Jak wiele razy już pisałam, postępowanie upominawcze ma wiele plusów.

Przede wszystkim jest:

  • niedrogie – powód uiszcza opłatę sądową w wysokości 5 % roszczenia (nie mniej niż 30 zł) i po uprawomocnieniu się nakazu zapłaty otrzymuje zwrotu ¾ opłaty
  • wygodne – sprawa odbywa się na posiedzeniu niejawnym, bez udziału stron
  • skuteczne – nakaz zapłaty wraz z klauzulą wykonalności, daje możliwość dochodzenia zwrotu pieniędzy przez komornika.

Mając powyższe na uwadze, radzę Ci przejrzeć regulamin sklepu, a po potwierdzeniu swoich racji, rozpoczęcie działań zmierzających do wyegzekwowania wpłaconych pieniążków.

Powodzenia!

Wezwanie-do-zwrotu-pieniędzy-za-niedostarczony-towar-wzór

Koniecznie przeczytaj:

Melakoteluk odpowiedział 1 rok temu

Witam, co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy? Zgodnie z regulaminem sklepu zwróciłam towar w wyznaczonym terminie, minęły dwa tygodnie, ale po odesłaniu towaru nie można się z nimi w żaden sposób skontaktować. Co zrobić, jeśli sklep internetowy nie oddaje pieniędzy za zwrócony towar? gdyby to było te kilkadziesiąt złotych – to bym machnęła ręką, lecz sklep do oddania ma 390 zł.

Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 1 rok temu

Witam serdecznie,

takich sytuacji jak Twoja jest bardzo dużo. Sklepy internetowe dość często przetrzymują pieniądze po zwrocie towaru. Niemniej jednak warto zapoznać się bardziej szczegółowo z regulaminem owego sklepu i sprawdzić, czy w regulaminie znajduje się zapis, w jakim terminie ma nastąpić zwrot pieniędzy.

Dodatkowo warto sprawdzić, czy sklep działa, czy jego działalność nie została zawieszona z uwagi na urlop – taka informacja powinna znaleźć się na stronie sklepu.

Jeżeli sklep funkcjonuje normalnie, a w regulaminie nie znajduje się żaden termin określający czas zwrotu pieniążków, zasadnym będzie wystosowanie pisma z żądaniem rychłego zwrotu pieniędzy za odesłany towar. Wzór takiego pisma pobierzesz poniżej:

Wniosek o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Takie roszczenie można przedstawić sprzedającemu również w treści maila. Warto również zaznaczyć krótki termin do zwrotu np. 3 dni robocze, po upływie, których zostaną podjęte kroki prawne.

Jeżeli i tym razem sprzedający nie nawiąże kontaktu i nie zwróci pieniążków, trzeba będzie wystosować do niego przedsądowe wezwanie do zwrotu pieniędzy, w krótkim terminie np. 3 lub 7 dni pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Wzór takiego pisma pobierzesz poniżej:

Wzór ostatecznego przedsądowego wezwania do zapłaty

Myślę, że jeśli będziesz stanowcza, niebawem odzyskasz swoje pieniądze.

Powodzenia!

Melakoteluk odpowiedział 1 rok temu

Dziękuję Pani Kasiu za poradę prawną, sprawdziłam na stronie sklepu regulamin zwrotów towaru i okazało się, że sklep zobowiązuje się do zwrotu pieniędzy za odesłany towar w przeciągu 7 dni roboczych, a minęły już 2 tygodnie.

Zrobię tak, jak Pani poleca, a więc pobiorę wzór wezwania do zwrotu pieniędzy i zaznaczę 5 dni roboczych na zwrot, jeśli nie otrzymam pieniędzy, wyślę ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty. Dziękuję za szybką odpowiedź – pozdrawiam!

Zamir odpowiedział 1 rok temu

Witam. Zapłaciłem a nie dostałem towaru. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy za niedostarczony towar, kupiliśmy kabinę prysznicową za 950 zł, wybraliśmy ten sklep internetowy, bo mieli najkorzystniejszą cenę. Niestety czekamy na towar czwarty miesiąc.

Sprzedawca mówi, że może zwrócić pieniądze dopiero gdy odeślemy kabinę, tylko jak mamy ją odesłać skoro jeszcze jej nie dostaliśmy?

Sprzedawca raz zobowiązał się oddać pieniądze za niedostarczony towar, ale później znów zaczął się wykręcać, bardzo ciężko uchwytny, opryskliwy i bardzo ciężko się z nim rozmawia.

Tracimy pomału nadzieję, że nie odzyskamy pieniędzy, zresztą mamy już inną kabinę prysznicową, bo ile można było czekać na realizację zamówienia? a remont musiał zakończyć się szybko. Czy możemy złożyć pozew do sądu? np. e-sądu?

muszla04 odpowiedział 9 miesięcy temu

Dzień dobry. W dniu 16.12 znalazłam ogłoszenie dotyczące sprzedaży PS5 przez SKLEP INTERNETOWY ŚWIAT APPLE DAWID BĄK KATOWICE.

Zadzwoniłam na podany nr i zamówiłam. Pierwszej wpłaty dokonałam na 1700 zł. Po upływie dwóch tygodni sprzedawca zadzwonił i zapewnił, że konsola już jest i trzeba wpłacić resztę pieniędzy, czyli 1700 zł. Konsola kosztowała 3400 zł. Wpłaty dokonałam.

Minęły dwa tygodnie – konsola nie dotarła. Sprzedawca podał nr do szefa i z nim ustaliłam, że odstępuje od umowy, bo niby przesyłkę kurier zagubił. Termin na zwrot PIENIĘDZY ZA NIEDOSTARCZONY miał być do 26.01. Pieniędzy nie ma telefon wyłączony.

Okazuje się, że nie jestem jedyna oszukana osoba przez tego Pana. Zgłosiłyśmy sprawę na Policje. Co mogę jeszcze zrobić? Zmienił adres siedziby Biura Wirtualnego

Ania odpowiedział 8 miesięcy temu

@muszla04 proszę o kontakt, mój brat został również oszukany przez tego człowieka, w kupie siła, podaje maila aaanneczkaa@gmail.com

Oulski odpowiedział 8 miesięcy temu

Dzień dobry, miesiąc temu wysłałem wezwanie do zwrotu pieniędzy za zwrócony towar, spraw ciągnie się już dość długu, sprzedający niby nie unika kontaktu, ale obiecuje obiecuje i w ten sposób zwodzi już mnie któryś tydzień. Mam nadzieję, że wezwanie do zwrotu pieniędzy za towar zwrócony tym razem zadziała. Nie chcę biegać po sądach, tym bardziej że kwota to tylko 230 zł. Dam znać czy udało się odzyskać pieniądze – pozdrawiam!

Radosław odpowiedział 8 miesięcy temu

Dzień dobry,

A co w przypadku, jeśli sprzedający przekroczył termin 14 dni na zwrot pieniędzy po otrzymaniu towaru wynikającego ze zwrotu, ale nie chce zwrócić całości pieniędzy ze względu na domniemane ślady użytkowania? czy ma do tego prawo po przekroczeniu tego terminu?

Tomasz odpowiedział 4 miesiące temu

Dzień dobry. W kwietniu 2021 na podstawie faktury zakupiłem towar o wartości prawie 4000 zł od innej firmy. Właścicielem firmy jest osoba od której już klika razy robiłem zakupy. W tym przypadku jest inaczej, towar do tego momentu nie został wysłany. Umówiliśmy się na zwrot pieniędzy tydzień temu, ale właściciel nie odbiera ode mnie ani SMS-ów, ani telefonu. Chciałem wysłać mu wezwanie do zwrotu pieniędzy czy to właściwa droga? Jestem gotów skierować sprawę do sądu. Tomasz z Wrocławia.

Prawnik Katarzyna Janas-Bajson Personel odpowiedział 4 miesiące temu

Panie Tomaszu

przed wdaniem się w spór sądowy, należy wysłać kontrahentowi przedsądowe wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar, którego wzór zamieszczam poniżej:

W treści wezwania należy podać numer rachunku do zwrotu wpłaconych pieniędzy oraz wyznaczyć krótki termin po upływie którego zostanie złożony do sądu pozew o zapłatę.

Biorąc pod uwagę postawę Pana kontrahenta, radzę wyznaczyć mu trzy lub pięciodniowy termin na wpłatę pieniądze, które jak Pan podaje, miały być oddane już tydzień temu.

Musi Pan również pamiętać, aby przedsądowe wezwanie do zwrotu doręczyć w taki sposób, by wejść w posiadanie dowodu odbioru wezwania. Obecnie prawo dopuszcza możliwość przesłania wezwania drogą elektroniczną.

Jednakże w razie sporu co do istnienia zobowiązania najlepszym rozwiązaniem będzie wysłanie wezwania listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub przekazanie wezwanie dłużnikowi do rąk własnych za pokwitowaniem.

Jeżeli wyznaczony termin na zwrot pieniędzy upłynie bezskutecznie, radzę złożyć pozew o zapłatę w postępowaniu upominawczym. Jest to wygodne, tanie i szybkie postępowania, w którym sąd wydaje nakaz zapłaty na posiedzeniu niejawnym.

Podobne tematy:

Julia Ząbek odpowiedział 3 miesiące temu

W naszym przypadku brak zwrotu pieniędzy za zwrócony towar przeciąga się drugi miesiąc, kontakt ze sklepem internetowym, który jest też na Allegro jest bardzo utrudniony. Wysłaliśmy im wezwanie do zwrotu kasy, będziemy działać dalej jeśli nie zwrócą obiecanych i należnych nam pieniędzy!

Mirabella odpowiedział 3 miesiące temu

29 kwietnia 2021 kupiłam kanapę w sklepie internetowym. Zapłaciłam przelewem. Niestety do tej pory kanapa nie została dostarczona. Dzwoniłam wielokrotnie do sklepu i zawsze Pani miała jakąś wymówkę, kierowca na urlopie, kanapa jest jeszcze nieobita materiałem, kierowca zachorował, samochód się zepsuł. Po prawie 3 miesiącach poprosiłam o anulowanie zamówienia i zwrot pieniędzy. Czekam już drugi tydzień i znowu jestem zapewniana, że przelew zostanie wykonany lada dzień. Niestety, ale myślę, że ten zwrot nigdy nie nastąpi.

Grzegorz Szwaciński Personel odpowiedział 2 miesiące temu
Zuzia odpowiedział 2 miesiące temu

@muszla04 i @ania prosze o ko takt również zostałam oszukana przez tego Pana – telefon zapacilam 3500 zł ani telefonu ani pieniędzy 

aa odpowiedział 4 tygodnie temu

Witam.
 
Zakupiłam na transmisji na fb kilka ubranek do dzieci. Zapłaciłam za nie, ale do dnia dzisiejszego nie otrzymałam towaru ani zwrotu pieniędzy. 
Przejrzałam regulamin sklepu w którym jest zapis.
Ze sprzedawca w ciagu 3 dni wysle podsumowanie  ( nie wywiązał sie). Zakupilam 9 a po interwencji 13 dostałam podsumowanie.
Wpłaciłam środki i tu robi się teraz problem.  
W regulamonie doczytałam ze 48h jest na wpłatę środków.  Ja wpłaciłam w piątek a kobieta upiera się ze mialam czas do środy.
 Twierdzi ze towaru nie ma a środków nie chce zwrócić ( kwota ok 180 zl)
 
Wymusza na mnie żebym odstąpiła od umowy i wtedy 14 dni ma na zwrot .
 
Co mogę z tym zrobić? Nie chce czekać 14 dni.
 
 
 

Twoja odpowiedź