Zapłaciłem a nie dostałem towaru – jak napisać wezwanie do zwrotu pieniędzy?

Zapłaciłem a nie dostałem towaru? co zrobić w takiej sytuacji? Jeśli po dokonaniu zakupu w sklepie okazało się, że towaru faktycznie nie ma na stanie lub gdy odstąpiłeś od umowy zakupu zawartej przez internet, a sklep nie odesłał wpłaconych pieniędzy, to masz możliwość ubiegania się o zwrot swoich środków.

Wstęp

W pierwszej kolejności warto wystosować do przedsiębiorcy odpowiednie pismo, określane jako „wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar”. Jak wygląda taki dokument i kiedy można go zastosować? poniżej pobierzesz gotowy do wypełnienia wzór:

Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar – wzór

Pismo-o-zwrot-pieniedzy-za-niedostarczony-towar-wzor-pdf-doc

Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar

Kiedy wystosować do przedsiębiorcy wezwanie do zwrotu pieniędzy?

Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar to pismo, które warto przygotować nie tylko w okolicznościach braku towaru w magazynie czy po odstąpieniu od umowy zakupu.

Pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar można wystosować między innymi w następujących sytuacjach:

  • konsument kupił przedmiot, uiścił za niego opłatę i umówił termin dostawy, a towar z różnych powodów nie został doręczony,
  • konsument zlecił wykonanie dzieła i umówił termin odbioru, a przedmiot nie został wykonany na czas,
  • konsument odstąpił od umowy zakupu zawartej przez internet (z dowolnych powodów), a sprzedawca nie odsyła pieniędzy i nie odpisuje na wiadomości ani nie odbiera telefonów,
  • konsument złożył reklamację na produkt, a sprzedawca na nią nie odpowiedział,
  • konsument złożył reklamację pocztą, a przesyłka została zwrócona z adnotacją „nie odebrano w terminie” lub „adresat nieznany”.

Aby ułatwić Ci odzyskanie pieniędzy od sprzedawcy, przygotowaliśmy skuteczny wzór wezwania, wzór pisma wystarczy pobrać, wydrukować i wypełnić, a następnie przesłać na adres sprzedawcy.

Czy konsument ma prawo wystosować wezwanie do zwrotu pieniędzy?

Każda osoba fizyczna, zawierająca umowę kupna z przedsiębiorcą na swój własny użytek, ma prawo ubiegać się o zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli towar nie zostanie jej dostarczony.

Przepisy Kodeksu cywilnego stanowią, iż sprzedawca jest zobowiązany do wydania rzeczy kupionej przez konsumenta niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy (o ile umowa lub regulamin sklepu nie stanowią inaczej).

Jeśli więc sklep internetowy zwleka ze zwrotem pieniędzy ponad cztery tygodnie, kupujący ma prawo ponaglić go poprzez wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar, a jeżeli pismo to nie odniesie pożądanego skutku, ma również możliwość złożenia pozwu sądowego.

 

Co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy?

Kiedy sklep internetowy nie zwraca kupującemu wpłaconych za towar pieniędzy, warto w pierwszej kolejności skontaktować się z nim telefonicznie lub e-mailowo i wyznaczyć nowy termin dostawy towaru.

Jeżeli przedsiębiorca nie odpowie i nie dostarczy zakupionych przedmiotów do dnia nowo wyznaczonego terminu, następnym krokiem konsumenta powinno być wystosowanie odpowiedniego pisma, tj. wezwania do zwrotu pieniędzy, w którym wskaże on numer rachunku bankowego do zwrotu środków oraz zapis o skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego w przypadku braku wypłaty w wyznaczonym terminie.

Jak wygląda wezwanie do zwrotu pieniędzy za zwrócony lub niedostarczony towar?

Pełny zwrot pieniędzy przysługuje konsumentowi nie tylko w przypadku niedostarczenia towaru lub złożenia na niego reklamacji. W przypadku umów zakupu zawartych przez internet kupujący ma prawo do odstąpienia od nich bez żadnego powodu w ciągu 14 dni od dnia zakupu.

Jeśli jednak w tym czasie przedmiot zostanie doręczony, jest zobligowany, aby odesłać go do przedsiębiorcy. Niezależnie od okoliczności, wezwanie do zwrotu pieniędzy za zwrócony towar lub za towar niedostarczony powinno przyjąć formę pisemną, gdyż stanowi wtedy fizyczny dowód na wypadek konieczności dalszego wystąpienia na drogę sądową.

Pismo tego typu musi zawierać między innymi:

  • datę i miejsce sporządzenia,
  • dane konsumenta i przedsiębiorcy (sprzedawcy),
  • określenie umowy zakupu towaru, do której odnosi się wezwanie,
  • zwrot „wzywam do zwrotu zapłaconej ceny… w terminie…”,
  • adres lub numer konta kupującego (celem zwrotu środków),
  • podpis konsumenta.

Sporządzone w ten sposób pismo można doręczyć przedsiębiorcy osobiście (za pokwitowaniem odbioru na kopii lub dodatkowym egzemplarzu), a także przesłać pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

 

Jeśli masz pytania w tym temacie, zada je na forum w tym wątku: jak napisać wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar?

Oceń mój artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 4,83 out of 5)
Loading...
Wpis pochodzi z kategorii:

O autorze