Jak napisać wniosek o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym?

Forum prawneKategoria: Wzór pismaJak napisać wniosek o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym?
qwed3 zapytał 2 lata temu

Witam serdecznie,

czy są Państwo w stanie pomóc w napisaniu wniosku o umorzenie długu w US? Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nie ma się 100% pewności, że US umorzy dług, ale chciałbym to prawdopodobieństwo odrzucenia jak najbardziej zminimalizować. Jestem w stanie przedstawić KPiR, dokładny opis sytuacji co spowodowało, że musiałem wykorzystać te pieniądze, raporty z BIK sugerujące, że byłem zmuszony wspierać się tzw. chwilówkami, żeby zapłacić, chociażby czynsz za wynajmowane mieszkanie.

1 odpowiedzi
Grzegorz Szwaciński Personel odpowiedział 2 lata temu

Witam serdecznie,

na wstępie wyjaśnię, iż nie mogę przyjąć od Pana zlecenia przygotowania wniosku o umorzenie zaległości podatkowych. Moja rola bowiem, jako prawnika na portalu polega na udzielaniu porad prawnych.

Niemniej zwrócił się Pan do nas o pomoc, dlatego czuje się zobowiązana, by wyjaśnić, iż każdy podatnik ma prawo ubiegać się m.in. o umorzenie zadłużenia, umorzenie odsetek, rozłożenie na raty płatności, a także o odroczenie płatności.

Składając wniosek o umorzenie długu w US – podatnik musi mieć świadomość, że jego zadaniem jest wykazanie okoliczności, że jego wniosek jest zasadny z uwagi na ważny interes. Dodatkowo musi wykazać, że zaległości podatkowe nie powstały z jego winy, a okoliczności skutkujące brakiem płynności finansowej trwają do dziś.

Poniżej zamieszczam gotowy do wypełnienia wzór wniosku:

Wniosek o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym wzór

wniosek-o-umorzenie-dlugu-w-urzedzie-skarbowym-wzor-pdf-doc

Wniosek o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym wzór

Przenosząc powyższe na grunt Twojej sprawy, musisz pamiętać, aby we wniosku o umorzenie zadłużenia w US przedstawić swoją sytuację w takim świetle, by organ podatkowy uznał, że nadal nie jesteś w stanie sprostać obowiązkowi uregulowania zaległości. Musisz więc odnieść nie tylko do sytuacji majątkowej z daty powstania zadłużenia, ale również opisać obecny stan finansów.

Na koniec podnoszone okoliczności można potwierdzić odpowiednimi dokumentami (dowodami) tj. umowy kredytowe, harmonogramy spłat, rachunki za mieszkanie, książka przychodów i rozchodów.

Podobne: