Nota obciążenia za brak zwrotu sprzętu w terminie Orange

Kategoria: RóżneNota obciążenia za brak zwrotu sprzętu w terminie Orange
Paulina zapytał 4 tygodnie temu

Witam. Rodzice mojego męża gdzie dodam ludzie już w podeszłym wieku, mają po prawie 70 lat, przez ponad 10 lat byli związani z umową w Orange na telewizor, telefon stacjonarny i Internet, rachunki płacono w terminie, jednak w tym roku w lipcu zdecydowali w domu, że jednak nie potrzebują tej umowy, bo ze stacjonarnego telefonu nie korzystają z telewizji też, bo mają cyfrowy Polsat a Internet bardzo kiepski.

Zwrócili się o wypowiedzenie umowy do punktu sprzedaży, tam przedstawiciel przekazał teściowej druczek, który musi wypełnić i odesłać, by wypowiedzieć umowę, przekazał tylko tyle że sprawa zostanie zakończona i rozwiązana po miesiącu i po opłaceniu za abonament za ostatni miesiąc. Wszyscy w domu pewni, że sprawa załatwiona, bo teściowa zapewniała, że sprawę zakończyła.

Dodam, że teściowa jak i teściu nie potrafią pisać i odczytywać SMS-ów. Raz przez przypadek mąż przeglądał skrzynkę odbiorczą SMS-ów w telefonie teściowej ….. szok i zdenerwowanie. Na telefon przyszło powiadomienie o obciążeniu notą w kwocie 950 złotych za brak oddania sprzętu w terminie, reakcja w domu mocne zdenerwowanie i zwyzywanie od oszustów…itp. Co za beznadziejna firma, bo jeśli by przyszło pismo z informacją, że dekoder trzeba oddać, to tego samego dnia zostałby dekoder oddany!

Moje pytanie jest takie: jak można tak ludzi naciągnąć w ciągu paru tygodni wyliczyć tak dużą kwotę?! Kolejne pytanie: czy jest jakiejś wyjście z tej sytuacji? Jeśli oddam sprzęt i złożę wniosek o oddalenie noty, argumentując tym, że rachunki były opłacane, a brak zwrotu dekodera był spowodowany przeoczeniem SMS-a?

1 odpowiedzi
Grzegorz Szwaciński Personel odpowiedział 4 tygodnie temu

Witam serdecznie,

niestety kwota, którą zostali obciążeni Twoi teściowie, nie została wymyślona, ot tak sobie … dla danej sytuacji, lecz wynika z postanowień umowy.

Jeśli sięgniesz do umowy z pewnością znajdziesz zapis o obowiązku zwrotu sprzętu – w określonym terminie od daty rozwiązania umowy – pod rygorem obciążenia klienta karą umowną.

Niemniej, choć racja nie jest po Waszej stronie, można starać się o umorzenie noty obciążeniowej, składając odpowiedni wniosek.

Wniosek o anulowanie kary za nieterminowe oddanie dekodera

W tym miejscu zaznaczę, że znam wiele przypadków, gdy firma Orange pozytywnie rozpoznawała wnioski byłych klientów o umorzenie noty obciążeniowej/kary umownej.

Radzę więc przygotować pismo i przesłać je do operatora w formie papierowej lub elektronicznej. Na poparcie prośby można użyć wielu argumentów. Między innymi, warto odnieść się do:

  • owocnej współpracy która trwała przez ponad dekadę
  • korzystania w tym czasie z wielu umów (te warto wymienić)
  • regulowania rachunków zawsze w terminie
  • zwrotu urządzenia zaraz po odczytaniu wiadomości SMS.

Dodatkowo w treści prośby można odnieść się do podeszłego wieku teściowej, małego obycia w regulowaniu spraw urzędowych oraz nieumiejętność posługiwania się telefonem na poziomie odczytywania wiadomości SMS (należy starać się wyjaśnić, że teściowa nie do końca zrozumiała wytyczne otrzymane przez pracownika punktu Orange oraz nie przeczytała kierowanych do niej wiadomości, ponieważ nie umie tworzyć ani odczytywać wiadomości SMS, nie znała również postanowień wcześniej zawartej umowy).

Mam nadzieje, że tak przygotowane pismo poskutkuje umorzeniem nałożonej kary.
Życzę powodzenia!

Twoja odpowiedź