Cyfrowy Polsat – kara umowna za niewywiązanie się z warunków umowy

Witam, mam problem z Cyfrowym Polsatem. Otóż jestem stałym klientem od bardzo dawna (12 lat jak nie więcej). Ponad dwa lata temu mój dekoder nie chciał się zaktualizować, więc poszłam do punktu, aby go wymienić. Pani, która mnie obsługiwała, oznajmiła, że nie ma na stanie dekodera do wymiany, ale mogę zerwać poprzednią umowę i podpisać nową, wtedy dostanę dekoder, bo do wymiany oni nie mogą dać…

Dwa razy się pytałam, czy tak mogę itp., oczywiście zostałam poinformowana, że tak, bo tego samego dnia podpisuje nową umowę i ona zrobi zapis, że rezygnuję z dotychczasowej umowy z Cyfrowym Polsatem ze względu na wymianę dekodera.

Po kilku miesiącach dostałam karę za niewywiązanie się z warunków umowy z Cyfrowym Polsatem i zapłacenie już nie pamiętam jakiej kwoty. Zadzwoniłam do biura kilkukrotnie, aż końcu stwierdzono, że zostałam wprowadzona w błąd i nie powinnam płacić kary za zerwanie umowy, bo nadal jestem klientem i tego samego dnia podpisałam nową umowę, więc ewidentnie ktoś mnie wprowadził w błąd.

Było wszystko ok, aż do stycznia tego roku jak pani z firmy windykacyjnej zadzwoniła, że Cyfrowy Polsat sprzedał mój dług i aktualnie wynosi ponad 2 tys. za zerwanie umowy oraz nieoddanie dekodera.

Ręce mi opadły… mnóstwo telefonów i e-maili do Cyfrowego Polsatu, ale tak naprawdę zero odpowiedzi i z jednego do drugiego odsyłana jestem. Nie wiem co mam robić, a dług wobec Cyfrowy Polsat rośnie… czy od strony prawnej mogę dostać wskazówki?


Witam serdecznie! Aby mówić o ewentualnej odpowiedzialności za zerwanie umowy, wypadałoby sięgnąć do zawartej w późniejszym terminie umowy z Cyfrowym Polsatem i zapoznać się z jej treścią.

Sprawdzić, czy rzeczywiście pracownik punktu, w którym składała Pani reklamację w przedmiocie awarii dekodera, umieścił w niej zapis mówiący o powodach anulowania poprzedniej umowy.

Jednakże pomimo tego, że nie mam takowej możliwości, muszę korzystać z doświadczenia, jakie posiadam w tym zakresie i tu mogę powiedzieć, że nie jest Pani jedynym klientem owej spółki, który został obciążony karą umowną z niewywiązanie się z warunków umowy.

Wiele podobnych spraw udaje się wyjaśnić. Dlatego dziwi mnie fakt, że od stycznia – tak jak Pani pisze – do chwili obecnej nie udało się rozwiązać przedmiotowego problemu.

Cyfrowy Polsat – kara umowna za niewywiązanie się z warunków umowy

Zazwyczaj pomaga złożenie reklamacji, zażalenia, bądź nawet prośby o umorzenie błędnie/niesłusznie naliczonych należności. Cyfrowy Polsat zobowiązany jest ustosunkować się do roszczenia swojego klienta, przesyłając odpowiedź, czy to w formie papierowej, czy też w formie elektronicznej.

Zatem jeśli Pani podejmowała już jakieś kroki, by uchylić się od obowiązku zapłaty kary umownej, powinna mieć dowód – odpowiedź od operatora.

Tak czy inaczej, skoro kwestia nieuregulowanych należności trafiła już do firmy windykacyjnej, sprawy nie należy dłużej bagatelizować, czy czekać aż trafi do sądu, lecz już w tym momencie zadbać o to, by w przeszłości nie musiała Pani płacić Cyfrowemu Polsatowi dużych pieniędzy, tylko dlatego, że pracownik punktu, w którym Pani podpisywał umowę, wprowadził ją w błąd.

Cyfrowy Polsat – reklamacja

Przede wszystkim radziłabym wystosować oficjalne pismo do Cyfrowego Polsatu S.A. z siedzibą w Warszawie z żądaniem zaprzestania windykacji błędnie naliczonej należności.

Tak jak napisałam powyżej, musi Pani złożyć reklamację, którą zgodnie z informacjami zawartymi na stronie operatora złożyć można na pięć sposobów:

  1. Pisemnie (listem poleconym) na adres:
    Cyfrowy Polsat Centrum Obsługi Klienta
    ul. Łubinowa 4a
    03-878 Warszawa
  2. Telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z numerów:
    801 08 08 08,
    222-127-222
    699-00-22-22
  3. Na infolinię czynną przez całą dobę
  4. Ustnie do protokołu w Punkcie Obsługi Klienta np. w miejscu swojego zamieszkania
  5. Pocztą elektroniczną wysyłając maile na adres: kontakt@cyfrowypolsat.pl
    elektronicznie korzystając z formularza kontaktowego, który znaleźć można na stronie ICOK.

W Pani przypadku najważniejsze jest przedstawienie wszelkich okoliczności, które mogłyby wskazywać na fakt, że została Pani wprowadzona w błąd. Tu moim zdaniem chroni Panią fakt, że tego samego dnia, co rozwiązanie poprzedniej umowy została zawarta nowa.

Jak napisać reklamację o anulowanie kary umownej – Cyfrowy Polsat?

Jeśli zdecyduje się Pani na reklamację w formie listu poleconego, warto w załączeniu do reklamacji przedłożyć dokumenty papierowe – jeśli Pani posiada to przede wszystkim wcześniejszą korespondencję.

I tak jak napisałam, warto przyjrzeć się zapisom „drugiej” umowy. Znaleźć zapis mówiący o tym, że poprzednia umowa została anulowana ze względu na awarię sprzętu. Jeśli takowy znajduje się w umowie, sprawa powinna być jasna i Pani reklamacja winna spotkać się z uwzględnieniem.

Zapis ten powinien chronić Panią w razie ewentualnego sporu sądowego. Myślę jednak, że jeśli złoży Pani reklamację to wszystko zakończy się pomyślnie.

Wedle wymagań operatora reklamacja zawierać powinna:

  • Pani dane personalne oraz miejsce zamieszkania
  • numer abonenta przydzielony Pani przez operatora
  • określenie przedmiotu reklamacji – w Pani przypadku anulowanie błędnie
  • naliczonej kary umownej wraz z kosztami i odsetkami oraz zaniechanie dalszej windykacji
  • przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację – zwięzłe
  • opisanie sytuacji z powołaniem się na to, iż zerwanie poprzedniej umowy i zawarcie nowej w celu otrzymania wolnego od wad sprzętu było pomysłem pracownika punktu (tu można podać adres Punktu Obsługi Klienta, w którym zawierała Pani umowę).

Tak przygotowana i złożona reklamacja dla Cyfrowego Polsatu powinna zostać rozpoznana przez Cyfrowy Polsat w terminie 30 dni od jej złożenia. I mam nadzieje, że właśnie w tym termie sprawa z Cyfrowym Polsatem i niesłusznie naliczoną karą umowną za zerwanie umowy zakończy się dla Pani pomyślnie.

Jak napisać podanie o rozwiązanie umowy z Cyfrowym Polsatem?

Treść wypowiedzenia umowy z Cyfrowym Polsatem powinna jasno określać Twoje zamierzenia, nie wolno zapomnieć o podaniu swoich danych adresowych, oraz numeru dekodera. Aby ułatwić Ci wypowiedzenie umowy z Cyfrowym Polsatem, zamieszczam wzór wypowiedzenia umowy.

Należy go pobrać, wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać na adres:

Biuro Obsługi Klienta
Cyfrowy Polsat
ul. Łubinowa 4a,
03-878 Warszawa.

Wypowiedzenie umowy Cyfrowy Polsat

Wniosek o anulowanie kary za nieterminowe oddanie dekodera Cyfrowy Polsat

Wniosek-o-anulowanie-kary-za-nieterminowe-oddanie-dekodera-wzor-doc-pdf

Wniosek o anulowanie kary za nieterminowe oddanie dekodera

Wybrane specjalnie dla Ciebie:

Oceń mój artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Wpis pochodzi z kategorii:

O autorze

7 komentarzy w “Cyfrowy Polsat – kara umowna za niewywiązanie się z warunków umowy”
  1. Konsekwencje zerwania umowy z cyfrowym Polsatem przed jej końcem oczywiście są zrozumiałe i trzeba się z tym liczyć. Twój jednak przypadek jest inny, generalnie Ci lokalni przedstawiciele namawiają, aby zerwać umowę z Cyfrowym Polsatem i podpisać nową umowę, bo oni dostają z tego tytułu prowizję od Cyfrowego Polsatu. Dlatego namawiano Cię byś zrobiła to po ich myśli. Myślę, że lokalny przedstawicie Cyfrowy Polsat był bardzo cwany i przebiegły i pewnie wiedzieli, że zostaniesz obciążona karą za zerwanie umowy, to są szczwane bestie…

    Masz duży problem teraz, bo dług przyjęła inna firma windykacyjna, dług który generalnie nie powinien w ogóle powstać, ale powstał i został sprzedany :]

    Nie wiem czy uda Ci się cofnąć to wszystko, bo sprzedaż długu to cesja, a cesja wierzytelności to jakby umowa kupna-sprzedaży i daję sobie rękę odciąć, że firma windykacyjna która kupiła Twój dług od Cyfrowego Polsatu będzie się upierać by ten dług z Ciebie ściągnąć. Sytuacja patowa…

  2. Tu podsyłam wzór na wyliczenie kary umownej w Cyfrowym Polsacie:

    Kara umowna = (Kwota ulgi przyznanej abonentowi) : (ilość miesięcy, na które zawarta została umowa) x (ilośc miesięcy pozostających do końca okresu podstawowego umowy, których już nie opłacisz po rozwiązaniu umowy)

  3. zerwanie umowy cyfrowy Polsat zawsze jest wielką niewiadomą, bo tak wielka korporacja ma raczej klienta gdzieś, dlatego tak często przy zerwaniu umowy wychodzą różne “kwiatki”… wystarczy poczytać fora internetowe, są tam setki tematów gdzie ludzi skarżą się na zachowanie Cyfrowego Polsatu, szczególnie jeśli doszło do wypowiedzenia umowy…

  4. Witam. Kara z Cyfrowym Polsacie, rozwiązałam umowę z Cyfrowym Polsatem, ale zapomniałam odesłać dekoder w czasie. Dostałam karę w wysokości 750 zł z firmy windykacyjnej za dekoder. Nie dostałam wcześniej żadnego zawiadomienia z cyfrowego Polsatu tylko od razu wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej. Mimo próśb nie pozwolono mi odesłać dekodera, ani zmniejszyć tej ogromnej kwoty jaką nałożył Cyfrowy Polsat…

  5. Witam, mam niezapłacone faktury w Cyfrowym Polsacie za sprzęt, konkretnie
    laptop wziąłem na raty z terminem zapłaty 15.11.2013r. następna za usługę 17.12.2014r i nota odsetkowa z terminem zapłaty 17.04 2015r. W międzyczasie nie było żadnej sprawy nakazu zapłaty itd.

    Obecnie otrzymuję listy z firmy windykacyjnej Raport. Czy jest możliwość, że faktury te uległy przedawnieniu? lecz nadmienię, że w przeciągu tych kilku lat wpłacałem dobrowolnie jakiś kwoty pieniężne.

  6. Witam. Mam problem z Cyfrowym Polsatem, w zeszłym roku zakończyłam umowę z cyfrowym Polsatem. W umowie pisało, że muszę oddać dekoder wiec mąż poszedł go zanieść. Pani w punkcie obsługi powiedziała, że nie ma takiej potrzeby, wiec dekoder wylądował w szufladzie. Po roku czasu pisze do mnie pan, że mam spłacić dług 750 zł za nie oddanie dekodera. Co mam z tym fantem zrobić? Jak mu powiedziałam, że nie zapłacę to powiedział że sprawa trafia do sądu .

  7. Czy redakcja mogłaby zamieścić wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary umownej którą nałożono na klienta? dostałem właśnie pismo, gdzie do zapłaty mam 440 zł. Nie stać mnie na zapłatę tej kary, a wiem, że gdy jej nie zapłacę, to naślą na mnie firmę windykacyjną a później komornika – bo tak to działa. Chcę tego uniknąć i nie płacić tej kary umownej… proszę o pomoc i wskazówki co zrobić z tym fantem. Kamil

Comments are closed.