Potrzebuje porady, bo miałem działalność gospodarczą i duża suma nie została wpłacona i powstał mi dług w Urzędzie Skarbowym na ponad 45 tys a 25 tys komornik sądowy, czy jest jakieś wyjście z tego?


Możesz spróbować złożyć wniosek o umorzenie należności podatkowej. Urząd Skarbowy przewiduje takie opcje, jeśli w skutek wyjątkowych zdarzeń, uregulowanie przez Ciebie należności stało się niemożliwe lub ciężkie do zrealizowania.

Musisz zwrócić się do Urzędu Skarbowego z wnioskiem o umorzenie kwoty należnej z tytułu podatku dochodowego, bo jak rozumiem dług w Urzędzie skarbowym powstał właśnie przez niezapłacenie podatku dochodowego tak?

Samo umorzenie długów w Urzędzie Skarbowym ma charakter uznaniowy, czyli po wnikliwym przebadaniu sprawy, Urząd Skarbowy podejmuje indywidualną decyzję co do umorzenia Twojego zadłużenia.

Urząd Skarbowy może umorzyć całą zaległość podatkową lub tylko jej część, jeśli US umorzy całość, to umorzeniu podlegają automatycznie również i odsetki za zwłokę, które naliczył Urząd Skarbowy, jeśli natomiast US umorzy część zaległości podatkowej, to umorzeniu podlegają także odsetki w odpowiedniej im proporcji.

Jak umorzyć dług w Urzędzie Skarbowym?

Trzeba złożyć wniosek na formularzu UZ-M (wzór znajdziesz w dalszej części artykułu), jest to wniosek w sprawie umorzenia. Wypełniony wniosek należy dostarczyć do Urzędu Skarbowego osobiście lub pocztą, właściwym adresatem będzie Urząd Skarbowy w którym składałeś deklaracje podatkowe.

Złożenie wniosku o umorzenie długu w Urzędzie skarbowym nic nie kosztuje. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać aż otrzymamy decyzję, może się też zdarzyć, że Urząd Skarbowy wezwie Nas, celem wyjaśnienia niejasnych dla niego kwestii.

Jak napisać wniosek o umorzenie zaległości podatkowej?

Prawo jasno określa zakres danych jakie powinniśmy umieścić we wniosku. Są to:

  • Numer NIP i dokładne dane wnioskodawcy,
  • dane naczelnika Urzędu Skarbowego,
  • dane kontaktowe jak np. nr. tel. komórkowego i e-mail,
  • wskazanie rodzaju ulgi o jaką wnioskujesz,
  • określenie okresu, kwoty i rodzaju podatku o którego umorzenie wnioskujesz,
  • uzasadnienie niespłacenia długu w US, dobrze jest znaleźć dobre argumenty, można powołać się na interes prywatny lub publiczny,
  • wskazanie ulgi o jaką się ubiegasz, czyli właśnie umorzenie całkowitej kwoty zaległości podatkowej,
  • podpisanie wniosku własnoręcznie.

Do wniosku o umorzenie długu w Urzędzie Skarbowym, należy dołączyć też załączniki, są to m.in:

  • dokumenty potwierdzające argumenty jakie wykazałeś we wniosku,
  • 3 letnie sprawozdania finansowe prowadzonej działalności gospodarczej,
  • inne sprawozdania finansowe, jak np. rachunek zysków i strat czy dane z okresowego bilansu,
  • oświadczenia o prawach majątkowych, nieruchomościach i rzeczach ruchomych.

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz prawdopodobnie na stronie internetowej Twojego Urzędu Skarbowego. Już teraz możesz pobrać:

wniosek o umorzenie podatku dochodowego – wzór

Jeśli chodzi o komornika sądowego, to tutaj niestety nie możesz liczyć na umorzenie czegokolwiek. Nie wiem jaki jest stan Twojego majątku, ale na pewno komornik sądowy upomni się o niego, celem wyegzekwowania należności dla wierzyciela.

Warto, abyś w tym momencie wiedział, co może a czego nie może komornik <– dlatego koniecznie przeczytaj ten artykuł. Jako uzupełnienie wiedzy, proponuję abyś także przeczytał poradnik: Czy komornik może wejść, zająć i zabrać

Trzymam za Ciebie kciuki, mam nadzieję, że uda Ci się umorzyć dług w Urzędzie Skarbowym, lub choć jego część, to zawsze będą jakieś pieniądze „do przodu”.

Teraz kiedy nie prowadzisz już swojej działalności gospodarczej, to postaraj się jak najszybciej znaleźć zatrudnienie i stałe źródło dochodu. Bo tylko w ten sposób będziesz mógł wyjść z długów, nie ma niestety drogi na skróty… Pozdrawiam!

Wybrane specjalnie dla Ciebie:

[0]
0.00 zł Zobacz

Formularz zamówienia

NazwaCena
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!
1 Udostępnień