Pismo do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu WZÓR

Jak napisać pismo do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu? pismo takie może dotyczyć zarówno prac, które właściciel mieszkania chce przeprowadzić w swoim lokalu samodzielnie na własny koszt, jak i prośby o wyremontowanie części wspólnych budynku, takich jak klatki schodowe, dach czy pomieszczenie typu wózkownia/rowerownia.

Wstęp

pismo-do-spoldzielni-mieszkaniowej-w-sprawie-remontu-wzor-pdf-doc-przykladW każdym przypadku pismo należy kierować do zarządcy nieruchomości, którym może być między innymi gmina, wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia mieszkaniowa. Aby ułatwić Ci sporządzenie takiego skutecznego pisma, które spełniać będzie wszystkie wymogi formalne, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór pisma do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu, które pobierzesz poniżej:

Pismo do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu wzór

pismo-do-spoldzielni-mieszkaniowej-w-sprawie-remontu-wzor-pdf-doc-przyklad

Pismo do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu wzór

Pismo z prośbą o remont

Pismo z prośbą o wykonanie prac remontowych należy kierować do zarządcy budynku, który odpowiada za stan techniczny części wspólnych.

W przypadku budynków wielorodzinnych częściami wspólnymi są między innymi klatki schodowe, elewacja zewnętrzna, dach czy pomieszczenia gospodarcze, na przykład rowerownia.

Osoby mieszkające w bloku jako część płaconego co miesiąc czynszu zasilają fundusz remontowy, który służy właśnie na takie cele, dlatego każdy członek wspólnoty ma prawo domagać się odnowienia części wspólnych budynku, z których korzystają wszyscy.

Oczywiście, skuteczniejsze niż jednoosobowy wniosek będzie pismo podpisane przez wielu mieszkańców.

Zgłoszenie remontu do zarządcy budynku

Pismo w sprawie remontu może dotyczyć także mieszkania, które właściciel chce odnowić samodzielnie i na własny koszt. W takim przypadku informacja o remoncie w bloku powinna zostać skierowana do zarządcy budynku, którym może być:

  • wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia mieszkaniowa,
  • gmina lub skarb państwa (w przypadku budynków komunalnych),
  • departament firmy (w przypadku lokali pracowniczych).

 

To, czy zgłoszenie remontu mieszkania jest wymagane, powinno zostać określone w regulaminie danego budynku mieszkalnego. W treści dokumentu znajdziemy także informacje dotyczące tego, jaki jest termin zgłoszenia takich prac oraz jakie czynności w ogóle podlegają zgłoszeniu.

Zgłoszenie remontu do spółdzielni mieszkaniowej nie zawsze jest konieczne

Zawiadomienie o remoncie mieszkania nigdy nie dotyczy tak prostych prac, jak malowanie ścian, przyklejanie tapety czy wiercenie otworów na obrazy lub lustra. Zgłoszeniu podlegają czynności, które nieco bardziej ingerują w strukturę budynku.

Dokładne wytyczne dotyczące prac, które należy każdorazowo zgłaszać zarządcy nieruchomości, powinny zostać wyliczone w regulaminie spółdzielni/wspólnoty.

Z reguły zgłoszenie remontu do spółdzielni mieszkaniowej dotyczy:

  • zmiany nawierzchni podłóg,
  • zmiany miejsca otworów drzwiowych,
  • wymiany instalacji elektrycznej lub hydraulicznej.

Niektóre czynności remontowe wymagają nie tylko zgłoszenia, ale nawet wniosku o wydanie zgody na ich przeprowadzenie.

Dotyczy to na przykład wymiany grzejników, wyburzenia ściany działowej, wymiany stolarki okiennej czy montażu klimatyzacji. Pismo w sprawie remontu należy sporządzić również w przypadku chęci zaadoptowania strychu na cele użytkowe.

 

Jak napisać pismo do spółdzielni mieszkaniowej?

Zawiadomienie o remoncie mieszkania oraz prośba o remont części wspólnych budynku to pisma o podobnej strukturze. Dokument skierowany do zarządcy budynku musi mieć formę typową dla podań o charakterze oficjalnym.

Należy uwzględnić w nim:

  • datę i miejsce sporządzenia pisma,
  • dane wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko, adres i dane kontaktowe,
  • dane zarządcy budynku,
  • odpowiedni nagłówek,
  • treść.

Przygotowanie konkretnego wniosku czy zawiadomienia będzie łatwiejsze, jeżeli wykorzystamy w tym celu wzór pisma do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu. Taki dokument należy jedynie właściwie wypełnić (zależnie od sytuacji).

W treści prośby o przeprowadzenie remontu najważniejsze będzie uzasadnienie, czyli opis złego stanu technicznego części wspólnych budynku oraz wynikających z tego zagrożeń. Wśród argumentów można wskazać na konieczność:

  • wymiany instalacji elektrycznej lub wodno-kanalizacyjnej,
  • wymiany drzwi wejściowych,
  • wymiany okien,
  • wymiany balustrad,
  • uzupełnienia tynków i pomalowania ścian,
  • usunięcia pleśni, grzybów,
  • wymiany podłóg,
  • wymiany oświetlenia i włączników światła,
  • odnowienia elewacji, itd.

Z kolei w treści zgłoszenia remontu własnego mieszkania powinien pojawić się zakres planowanych prac. Należy użyć więc sformułowania „Proszę o wyrażenie zgody na wykonanie następujących prac remontowych”, a następnie wymienić je od myślników lub po przecinku.

Na liście mogą znaleźć się takie roboty, jak:

  • wyburzenie ściany działowej,
  • zmiana lokalizacji otworów drzwiowych,
  • wymiana grzejników,
  • wymiana instalacji elektrycznej lub wodno-kanalizacyjnej,
  • skuwanie płytek ze ścian i podłóg,
  • położenie nowych płytek ceramicznych, itd.

 

Poza zgłoszeniem i uzyskaniem zgody zarządcy budynku na remont niekiedy bardzo istotne jest także dokonanie dodatkowych ustaleń. Przykładowo, wymiana grzejnika wymaga dostosowania się do warunków termicznych określonych dla danej nieruchomości oraz spuszczenia wody z całego pionu na czas wymiany grzejnika.

Z kolei o pracach generujących bardzo natarczywy hałas warto uprzedzić innych mieszkańców choćby po to, aby uchronić się przed nieprzyjemnościami czy nawet wizytą zawiadomionych o zakłócaniu spokoju funkcjonariuszy policji.

Podobne:

Oceń mój artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Wpis pochodzi z kategorii: ,

O autorze